Γ΄ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ



ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΦΥΛΑΞΕΩΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2013 – 2014

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γ΄ Ενιαίου Λυκείου (μάθημα κατεύθυνσης) 

 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΣΑΒΒΑ ΑΝΔΡΕΑΣ,  

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Το πρόγραµµα της Ολυμπιακής Παιδείας έχει ως σκοπό να συμβάλει στην αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε ανεξάρτητα από φίλο και καταγωγή να έχουν την δυνατότητα να εξελιχτούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά.
Η φυσική αγωγή αποσκοπεί με τις κινητικές δραστηριότητες να αναπτύξει ισόρροπα και αρμονικά τις σωματικές, ψυχικές και πνευματικές δυνάμεις των μαθητών και να τους καταστήσει ικανούς να ενταχθουν αρμονικά και ωφέλιμα στο κοινωνικό σύνολο.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

Μέσα από την παρακολούθηση των παραδόσεων και τη συμμετοχή στις δραστηριότητες του μαθήματος, αναμένουμε οι μαθητές να:
·         Αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους για άσκηση.
·          Να αυτοματοποιήσουν κινητικές  δραστηριότητες ώστε οι θετικές επιπτώσεις της άσκησης να συντελέσουν στην προαγωγή και διατήρηση της καλής υγείας.
·         Μέσα από τις ομαδικές αθλητικές δραστηριότητες να αναπτυχθούν η θέληση, η επίμονη, ο σεβασμός, η συνεργασία και γενικά οι αξίες που πρεσβεύει ο αθλητισμός.
·         Προαγωγή των φυσικών ικανοτήτων (αντοχή, δύναμη, ταχύτητα, ευκαμψία). Πρόληψη και διόρθωση μορφολογικών παραμορφώσεων και λειτουργικών ανεπαρκειών, διατήρηση της υγείας και ευεξίας.
·         Να εμπλουτίσουν τις θεωρητικές γνώσεις τους σε θέματα από την αθλητική επιστήμη (κανονισμοί και τεχνική αθλημάτων, Ολυμπιακή Ιδεολογία, Λαογραφία, κ.λ.π)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ


Λαμβάνονται υπόψη η πρόοδος του μαθητή, θεωρητικές γνώσεις (διαγωνίσματα, εξετάσεις προφορικές και γραπτές), η συμμετοχή στο μάθημα και στη λειτουργία του μαθήματος, οι παρουσίες και απουσίες του μαθητή καθώς και η στάση του μαθητή (προσφορά, δημιουργία και συμπεριφορά) στο μάθημα.

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ

ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ:

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ
• ΣΤΙΒΟΣ
Οι μαθητές εξετάζονται στα ακόλουθα τρία αγωνίσματα :
Άρρενες : Δρόμος 400μ. , άλμα σε μήκος και σφαιροβολία ( βάρος σφαίρας 5 κιλά )
Θήλεις : Δρόμος 200μ. , άλμα σε μήκος και σφαιροβολία ( βάρος σφαίρας 4 κιλά )

ΜΑΘΗΜΑ : ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΔΟΜΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Διάρκεια εξέτασης: Μία (1) ώρα και τριάντα (30) λεπτά
Η εξεταστέα ύλη στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής περιλαμβάνει θεωρία 40% και πρακτική δοκιμασία 60%.

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ :
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
• ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Τί είναι Φυσική Κατάσταση
Όριο φυσικής κατάστασης
Παράγοντες που καθορίζουν τη Φυσική Ικανότητα
• ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Αντοχή
Δύναμη
Ταχύτητα
Ευκαμψία-Ευλυγισία
• ΧΟΡΟΣ
Κυπριακοί χοροί ( Γυναικείοι, Αντρικοί )
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Αιγύπτιοι
Κινέζοι
Ινδοί
Ιάπωνες
Ελλάδα
Ρώμη
Βυζάντιο
Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες
• ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ/ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΥ
Ολυμπισμός ως Κοινωνικό φαινόμενο
Ολυμπισμός ως Κοινωνική ανάγκη
Οικονομική διάσταση του Αθλητισμού
Επίδραση Ολυμπισμού στη κοινωνία
Θετικές επιδράσεις Ολυμπισμού στη Κοινωνία
Αρνητικές κοινωνικές επιδράσεις στον Ολυμπισμό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου